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Publié par Les Orangeries

10 Enjeux autour desquels construire son engagement vers une gastronomie plus durable

10 Enjeux autour desquels construire son engagement vers une gastronomie plus durable

Celebrate Local & Seasonal

Using local and seasonal produce to support British business, reduce haulage costs and the environmental impact of transport.

Serve More Veg & Better Meat

Increasing the proportion of veg-led dishes on your menu to combat environmental damage, and purchasing high welfare meat and dairy products.

Source Fish Responsibly

Serving sustainably caught fish to ensure the future of fish stocks and marine environments.

Support Global Farmers

Sourcing fairly traded produce to ensure farmers in the developing world have access to a trade system based on justice and fairness

Treat People Fairly

Providing equal opportunities, training and clear policies to keep employees happy and productive.

Support the Community

Engaging with the local community, with schools and charities to support the people supporting you.

Feed People Well

Offering balanced menu options, reasonable portions and healthy cooking options to cater for customers’ needed.

Value Natural Resources

Improving energy efficiency to save resources, protect the environment and managing water usage to save money and reduce environmental impact.

Reduce Reuse Recycle

Managing what comes in and goes out of your business to reduce wastage and eliminate waste-to-landfill.

Waste No Food

Monitoring, managing and innovating to reduce food waste.

The SRA, l'association Sustainable Restaurant Association,dont la bannière grand public est Food Made Good, a été créée par des consultants en développement durable propriétaires de restaurant qui voulaient faire avancer la profession. 

Cela se sent dans leur approche. Adhérent de la première heure (de 50 ils sont passés à 3000 membres depuis 2011), aux Orangeries, nous apprécions par dessus tout leur pragmatisme et leur goût de l'amélioration continue.

Leurs guidelines sont terriblement efficaces: 10 areas for sustainability

L'une des préconisations et exigence depuis 2017, consiste à nous demander d'expliciter par écrits nos politiques d'achat (famille de produits par famille de produits avec un état des lieux et nos objectifs de progression), nos engagements sociaux (par exemple le mode de distribution des pourboires), ou environnementaux (actions mises en oeuvre pour diminuer nos impacts sur l'energie, l'eau, les déchets...).

Tout cela ne sert à rien si l'on ne partage pas efficacement ces informations avec toutes les parties prenantes. La vérité est dans les chiffres: quel pourcentage de l'équipe de salle, de chambre, de réception est capable d'expliquer simplement notre engagement ?

C'est implacable ! 

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